Alimente și băuturi care combat inflamația cronică

Conștientizarea legăturii dintre inflamație și boala cronică a provocat o mulțime de planuri de dietă, suplimente nutritive și programe de stil de viață, multe dintre ele sugerând că oferă noi modalități de îmbunătățire a sănătății prin calmarea inflamației.

Deși este adevărat că oamenii de știință descoperă noi complicații și își extind cunoștințele despre factorii care pot contribui la inflamație sau care pot ajuta la contracararea ei, nu există nicio informație nouă despre inflamația în sine.

De asemenea, o mare parte din recomandările exprese pentru un stil de viață anti-inflamator se reduc la aceleași sfaturi pe care ni le-ar fi putut da și bunica.

Alegeri alimentare sănătoase

Dieta joacă un rol important în inflamația cronică deoarece bacteriile digestive eliberează substanțe chimice care pot agrava sau suprima inflamația. Tipul de bacterii care populează intestinul și chimicalele pe care le eliberează variază în funcție de alimentele pe care le mâncăm. Unele alimente încurajează creșterea populației de bacterii care stimulează inflamația, în timp ce altele susțin sporirea bacteriilor care o suprimă. Din fericire, multe persoane deja consumă alimente sau băuturi care au fost asociate cu reducerea inflamației în bolile cronice. Acestea sunt:

  • legume și fructe- cele mai multe dintre fructele și legumele viu colorate conțin niveluri ridicate de antioxidanți și polifenoli- antioxiadanți găsiți și în plante
  • grăunțe și semințe- studiile au descoperit că un consum de grăunțe (nuci) și semințe poate fi asociat cu reducerea markerilor inflamației și cu un risc scăzut de boli cardiovasculare și diabet.
  • băuturi- polifenolii din cafea și flavonoidele din cacao par a avea proprietăți anti-inflamatoare. Ceaiul verde este și el bogat în polifenoli și antioxidanți.
Sursa: Școala Pacienților

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: